Saturday 9 September 2017

Ekonomiska Gånger Forex Handel


Hur man handlar Forex på nyhetsbrev En av de stora fördelarna med att handla valutor är att valutamarknaden är öppen 24 timmar om dygnet (från 17:00 EST på söndag till 16:00 EST fredag). Ekonomiska data tenderar att vara en av de viktigaste katalysatorerna för kortsiktiga rörelser på vilken marknad som helst, men detta är särskilt sant på valutamarknaden, som inte bara svarar mot den amerikanska ekonomiska nyheterna utan även på nyheter från hela världen. Med åtminstone åtta stora valutor som är tillgängliga för handel med de flesta valutamäklare och mer än 17 derivat av dem finns det alltid en del ekonomiska data som slats ut för att släppa ut som handlare kan använda för att informera de positioner de tar. I allmänhet släpps inte mindre än sju datauppgifter dagligen från de åtta stora valutorna eller de länder som följs mest efter. Så för dem som väljer att handla nyheter, det finns gott om möjligheter. Här tittar vi på vilka ekonomiska pressmeddelanden som släpps när, vilka är mest relevanta för valutahandlare, och hur handlare kan agera på denna marknadsrörande data. Vilka valutor ska vara ditt fokus Följande är de åtta stora valutorna: 1. Amerikanska dollar (USD) 2. Euro (EUR) 3. Brittiskt pund (GBP) 4. Japanska yenen (JPY) 5. Schweiziska francen (CHF) 6. Kanadensisk dollar (CAD) 7. Australiensisk dollar (AUD) 8. Nya Zeeland dollar (NZD) Detta är bara ett urval av några av de mer likvida derivaten baserat på valutorna ovan: 1. EURUSD 2. USDJPY 3. AUDUSD 4. GBPJPY 5. EURCHF 6. CHFJPY Som du kan se från dessa listor, kan valutorna vi lätt handla över hela världen. Det betyder att du kan handplocka de valutor och ekonomiska utgåvor som du uppmärksammar. Men som en allmän regel, eftersom amerikanska dollar ligger på andra sidan 90 av alla valutahandlare tenderar amerikanska ekonomiska utgivanden att få den mest uttalade effekten på marknaden. Tradingnyheter är hårdare än det kan låta. Inte bara är den rapporterade konsensusfallen viktig, men det är också viskningsnumret och revisionerna. Vissa utgåvor är också viktigare än andra, detta kan mätas både vad gäller betydelsen av landet som släpper ut data och vikten av frisläppandet i förhållande till de andra datatyperna som släpps samtidigt. När utkommer nyhetsmeddelanden I figur 1 visas de ungefärliga tiderna (EST) där de viktigaste ekonomiska utgåvorna för vart och ett av följande länder publiceras. Det här är också de gånger då du bör ägna extra uppmärksamhet åt marknaderna om du planerar att handla nyhetsbrev. Figur 1: Tider där olika länder släpper ut viktiga ekonomiska nyheter. Vad är de viktigaste utgåvorna När du handlar nyheter måste du först veta vilka utgåvor som faktiskt förväntas den veckan. För det andra är det viktigt att du vet vilken data som är viktig. Generellt sett är dessa de viktigaste ekonomiska utgåvorna för något land: 1. Räntebeslut 2. Återförsäljning 3. Inflation (konsumentpris eller producentpris) 4. Arbetslöshet 5. Industriproduktion 6. Företagsundersökningar 7. Konsumentförtroendeundersökningar 8. Handelsbalans 9. Tillverkningssektorundersökningar Beroende på ekonomins nuvarande tillstånd kan den relativa betydelsen av dessa utgåvor ändras. Till exempel kan arbetslöshet vara viktigare i månaden än handels - eller räntebeslut. Därför är det viktigt att hålla fast vid vad marknaden fokuserar för just nu. (För mer insikt om dessa indikatorer, se Ekonomiska indikatorer att veta.) Hur länge påverkas effekten Enligt en studie av Martin DD Evans och Richard K. Lyons som publicerades i Journal of International Money and Finance (2004) kunde marknaden Fortfarande absorberar eller reagerar på pressmeddelanden timmar, om inte dagar, efter att de släppts. Studien visade att effekten på avkastning generellt inträffar under den första eller andra dagen, men effekten verkar linga fram till den fjärde dagen. Påverkan på orderflödet är däremot fortfarande mycket uttalat på tredje dagen och kan fortfarande observeras den fjärde dagen. Hur handlar jag faktiskt Trade News Det vanligaste sättet att handla nyheter är att leta efter en konsolideringsperiod framför ett stort antal och bara handla breakout på baksidan av numret. Detta kan göras både på kort sikt intradag och dagligen. Låt oss se på diagrammet i Figur 2 som ett exempel. Efter ett svagt antal i september behöll marknaden andan före oktobertalet, som skulle släppas till allmänheten i november. Under de 17 timmarna före utsläppet var EUR-USD inskränkt inom ett tätt 30-rörsintervall. För nyhetshandlare. Detta skulle ha gett ett bra tillfälle att sätta igång en tradeout-handel, särskilt eftersom sannolikheten för en kraftig rörelse vid denna tidpunkt var extremt hög. Figur 2: Detta diagram illustrerar obeslutsamheten på marknaden som leder fram till oktoberlönens lönenummer, som släpptes i början av november. Notera ökningen av volatiliteten som inträffade en gång det värre än förväntat nyheter släpptes. Vi nämnde tidigare att handelsnyheter är hårdare än du kanske tror. Varför Den främsta orsaken är volatilitet. Du kan göra rätt drag men sluta bli stoppad. Eller marknaden kan helt enkelt inte ha fart för att upprätthålla flytten. Låt oss se diagrammet i Figur 3 som ett exempel. Diagrammet visar aktiviteten efter samma utgåva som den som visas i Figur 2, men i en annan tidsram för att visa hur svåra handelsnyheter kan vara. Den 4 november 2005 hade marknaden förväntat att 120 000 arbetstillfällen skulle läggas till amerikansk ekonomi, men i stället tillsattes endast 56 000 jobb. Denna skarpa besvikelse ledde till att försäljningen av dollarn var ungefär 60 pips mot euron under de första 25 minuterna efter utsläppet. Dollars uppåtgående momentum var dock så stark att vinsterna snabbt vändes och en timme senare hade EURUSD brutit sin tidigare låga och faktiskt slog en 1,5-årig låg mot dollarn. Möjligheterna var rikliga för breakout-handlare. Men hausseffekten i dollarn var så stark att ett så dåligt lönnummer misslyckades med att lägga en hållbar tandkräm i Currencys rally. En sak du bör komma ihåg är att på baksidan av ett bra antal bör ett starkt drag också se en stark förlängning. Figur 3: Detta intradagskartong visar att, medan de sämre än väntade lönesummorna för gårdarna inte skickade EURUSD-värdet uppåt under en kort tidsperiod, kunde den starka dynamiken i amerikanska dollarn ta kontrollen och driva dollarn högre . Tänk på att när dollarns USDUSD faller går amerikanska dollarn uppåt och vice versa. Kan jag undvika att drabbas av volatilitet när handelsnyheter Svaret på att fånga en volatilitet utan att riskera att vända om är att handla FX SPOT-alternativ. Ett antal olika FX-mäklare erbjuder olika exotiska alternativ. Exotiska alternativ har generellt barriärnivåer och kommer att vara lönsamma eller olönsamma baserat på huruvida barriärnivån bryts. Utbetalningen är förutbestämd och premien eller priset på alternativet är baserat på utbetalningen. Följande är de mest populära typerna av exotiska alternativ att använda för att handla pressmeddelanden: En dubbel snabbval har två barriärnivåer. Antingen en av nivåerna måste brytas före utgången för att möjligheten ska bli lönsam och för köparen att få utbetalningen. Om varken barriärnivå bryts före utgången, löper alternativet värdelös. Ett dubbelt snabbval är det perfekta alternativet att handla för pressmeddelanden eftersom det är en ren non-directional breakout-spelning. Så länge som barriärnivån bryts - även om priset återgår kurs senare - utbetalningen sker. Ett snabbval har bara en barriärnivå, vilket i allmänhet gör det lite billigare än ett dubbelt snabbval. Samma kriterium gäller - utbetalningen görs endast om barriären bryts före utgången. Det här är ett bra alternativ att köpa om du faktiskt har en uppfattning om huruvida antalet kommer att vara starkare eller svagare än marknadens konsensusprognos. Ett alternativ för dubbla utan beröring är det exakta motsatsen till ett dubbelt snabbval. Det finns två barriärnivåer, men i det här fallet kan varken barriärnivå brytas före utgången - annars är utbetalningsalternativet inte gjort. Det här alternativet är bra för nyhetshandlare som tror att den ekonomiska utgåvan inte kommer att orsaka en uttalad breakout i valutaparet och att det kommer att fortsätta att spänna handel. FX SPOT-alternativ är ett lönsamt alternativ för dem som inte bryr sig om att få whipsawed på marknaderna genom otillbörlig volatilitet innan de faktiskt ser spotpriset flytta i sin önskade riktning. Bottom Line Som vi har sett är valutamarknaden särskilt benägen att kortfristiga rörelser orsakade av utsläppandet av ekonomiska nyheter från både USA och resten av världen. Om du vill handla nyheter framgångsrikt på valutamarknaden är viktiga överväganden att komma ihåg att veta vilka utgåvor som förväntas när, vilka som är viktigast med tanke på nuvarande ekonomiska förhållanden och naturligtvis hur man handlar utifrån dessa marknadsrörliga data . En mängd olika exotiska alternativ är tillgängliga för näringsidkare som vill fånga en volatilitet utan att behöva möta risken för en omvändning, gör din forskning och håll dig på de ekonomiska nyheterna och du kan skörda belöningarna. Ett första bud på ett konkursföretagets tillgångar från en intresserad köpare vald av konkursbolaget. Från en pool av budgivare. Artikel 50 är en klausul i EU-fördraget som beskriver de åtgärder som ett medlemsland måste vidta för att lämna Europeiska unionen. Storbritannien. Beta är ett mått på volatiliteten, eller systematisk risk, av en säkerhet eller en portfölj i jämförelse med marknaden som helhet. En typ av skatt som tas ut på kapitalvinster som uppkommit av individer och företag. Realisationsvinster är vinsten som en investerare. En beställning att köpa en säkerhet till eller under ett angivet pris. En köpgränsorder tillåter näringsidkare och investerare att specificera. En IRS-regel (Internal Revenue Service Rule) som tillåter utbetalningar från ett IRA-konto i samband med straff. Regeln kräver det. Vad är Forex Trading Som barn minns jag att jag samlat mynt och sedlar från min far, varje gång han skulle återvända från en av sina resor utomlands. Färgerna, bilderna, namnet och tecknet på valutan - det skulle transportera mig till en annan värld - en plats där jag såg mig själv resa till olika länder runt om i världen. När jag växte åkte jag till många olika länder och min samling mynt och sedlar i olika valutor fortsatte att växa. Detta intresse för att samla olika valutor utvecklades snart för att studera sambandet mellan en valuta med en annan och mycket snart in i världen för handel med utländsk valuta eller FOREX som det kallas. Mitt intresse ledde mig till ForexSQ en webbplats där jag lärde mig allt om Forex trading och började min handelsverksamhet från och har fortsatt sedan. Förra veckan, när jag sorterade genom min samling mynt, bad min dotter mig att förklara för henne vad Forex Trading handlade om. Innan jag kunde starta mig med att prata om förmögenheten i Forex trading, log hon och sa, pappa, börja från början och håll det enkelt. Jag har absolut ingen aning om detta men skulle vilja veta och förstå varför det fascinerar dig så mycket. Jag började med djupt andetag och samlade mina tankar. Vad är Forex Trading Termen Forex står för valutamarknaden. Forex trading i enkla termer är handeln med valutor från olika länder mot varandra, till exempel US-dollarn mot euron. Vem som helst som handlar med ett främmande land - det är en semester där eller vill köpa något från det landet eller betala för en tjänst, kräver i allmänhet att valutan i det landet ska göra det. Till exempel, för att betala för dina collegeavgifter i Dubai, måste jag göra betalningarna i UAE Dhirams, eftersom indiska rupier inte accepteras där. Naturligtvis kunde jag betala i amerikanska dollar, eftersom det accepteras nästan överallt, men det är en annan historia. Så, för att göra denna betalning, skulle jag behöva köpa UAE Dhirams genom att betala motsvarande belopp i indiska rupier. Kom ihåg alla de tecken som anger utländsk valuta såld utbyte här bra, det är där jag ger de indiska rupierna och får UAE Dhirams i utbyte. Nu för att dessa mäklare kan ge mig UAE Dhirams, måste de köpa samma sak - det görs på valutamarknaden - den största, mest likvida finansiella marknaden där valutor värda över 4 biljoner utbyts dagligen. En av de mest fascinerande sakerna om denna marknad - det finns ingen tegelmarknad för Forex trading. Varje transaktion görs elektroniskt över disken. Till skillnad från börsen är Forex-marknaden öppen dygnet runt med valutor som handlas över varje tidszon, fem dagar varje vecka. Fascinerande, men det är inte som Mäklaren som ändrar min indiska rupi till UAE Dhirams, jag handlar också på Forex-marknaden på egen hand - allt som krävs var att öppna ett konto hos en Forex-mäklare. Jag har valt en från ForexSQ och har varit trading sedan dess. Men Forex trading skiljer sig från att utbyta pengar på utländska börser. Det finns mycket mer till Forex trading än att bara byta valuta för en annan. De två valutorna som har den högsta handelsvolymen på Forex-marknaden är amerikanska dollar och euron - men andra valutor handlas också. En av de största fördelarna med Forex trading är den hävstång som jag tillhandahåller av min mäklare. Till skillnad från aktiemarknaden eller terminsmarknaden, där min mäklare erbjuder mig en hävstångseffekt på 2: 1 respektive 15: 1, erbjuder min Forex trading broker höjningar på 50: 1 100: 1 och till och med 200: 1 beroende på storleken på min handel. Detta innebär att om jag skulle köpa, säger jag 100.000 och fick en hävstång på 100: 1, skulle jag bara behöva 1000 i mitt marginalkonto med mäklaren, dvs endast 1. Åh jag glömmer att berätta för dig, standard Forex trading är Gjort i partier med varje parti som representerar 100 000 valutaenheter. Nu verkar en hävstångseffekt på 100: 1 riskabelt - vad händer om jag förlorade? Men i allmänhet ändras valutapriset på intradaghandel med mindre än 1 - det gör det mindre riskabelt än det låter, det gör det inte priset för någon Valutan är alltid mot andra valutor - till exempel amerikanska dollar mot euron. De två valutorna i citatet kallas ett par som består av en basvaluta och en motvaluta. I ett citat av USDEUR (US Dollar till Euro) är basvalutan USD och mot valutan är EUR. Så att köpa och sälja ett valutapar baseras på om du tror att basvalutan kommer att uppskatta eller avskrivas mot motvalutan. En intressant aspekt - du hittar de flesta valutapar som citeras till 5 decimaler. Nu handlar du självklart inte om sådana små valörer när du använder pengar för att köpa något. På Forex-marknaden är dock en förändring från den 4: e decimalen i pris känd som en pip som står för Procentandel i Poäng. Låt oss säga att priset på USD EUR flyttade från 1.33800 till 1.33940 - det betyder att valutan har klättrat med 14 pips, det vill säga 94-8014. En spridning är skillnaden mellan valutaparets budskap. Håller det tidigare exemplet i åtanke, om paret USDUER handlade på 1.338001.33806, skulle spridningen vara 0,6 pips eller 0.00006. Det täcker i stort sett grunderna i Forex-termer som används på marknaden. Faktum är att det finns tre sätt på vilka personer, företag och institutioner handlar Forex - spotmarknaden, framåtmarknaden och terminsmarknaden. Spotmarknaden bevittnar den största kvantiteten av affärer - det beror på att både termins - och terminsmarknaderna är baserade på den underliggande reala tillgången, dvs spotmarknaden. Detta var emellertid inte alltid fallet. Terminsmarknaden var tidigare gynnad eftersom den var tillgänglig för en längre period för enskilda investerare. Men nu med elektronisk handel överträffar spotmarknaden alla andra. Företagen och institutionerna föredrar emellertid framtida och framtida marknader mer än enskilda investerare, eftersom de behöver säkra sina valutarisker. Åh, förlåt, jag måste berätta skillnaden mellan spot, framåt och framtida affärer. Spotmarknaden är där jag köper eller säljer valutor enligt nuvarande pris - vilket bestäms av efterfrågan och utbudet för den särskilda valutan. Denna efterfrågan ger upphov till olika faktorer som politiska situationer, räntor, ekonomisk utveckling och uppfattningen om hur valutan skulle fungera i framtiden. Tja, när jag köper eller säljer en valuta och avtalet är färdigt, kallas det en spot deal. Den största skillnaden mellan spot - och terminshandel är att medan spothandeln handlar om faktiska valutor, gör det inte framtiden och framåthandeln. Dessa marknader handlar i avtal - vilket utgör en fordran på en viss valuta, ett specifikt pris per enhet och ett framtida datum för avveckling av denna handel. Framtida marknadens vittnen avtalar med villkoren i avtalet mellan de två parterna som köper eller säljer dem över disken. Terminsavtal som sätts eller säljs på terminsmarknaden baseras på en standardstorlek och avvecklingsdatum. Termineringskontrakten har specifika detaljer, såsom avvecklings - och leveransdatum, antal enheter, minimiprisökningar etc. Dessa handlas på marknader för offentliga råvaror med börsen som handlar som motpart till näringsidkaren, dvs. tillhandahållande av clearing och avveckling för handeln . Jag insåg plötsligt att jag fick för mycket in i detaljerna och sa: Det finns mycket mer att förstå här, men det skulle innebära att gå in i mer detaljer än du skulle vilja. Min dotter nickade bara huvudet i överenskommelse och tittade på min bärbara skärm sa: Så, var passar ForexSQ in i den här bilden Tja, när jag ville lära mig om Forex trading, föreslog en vän att jag försökte den här sidan. Jag gjorde och har inte ändrats sedan dess. Egentligen, när du bad mig berätta om Forex, skulle jag föreslå att du själv går igenom webbplatsen. Inte bara innehåller webbplatsen grundläggande information för dem som helt och hållet har ingen aning om eller kunskap om Forex och Forex trading. Det innehåller också detaljerad information om Forex trading, kunskaps - och informationsbaserade artiklar, nyheter från Forex, Equity and Commodity-marknaderna, information och Länkar till mäklare, analys av olika marknader och finansiella nyheter från hela världen. Efter att ha spenderat några veckor läser allt jag kunde om Forex trading, anmälde jag mig till en mäklare från deras lista och öppnade ett Demo trading konto. Detta har faktiskt hjälpt mig mycket, så att jag kan utöva Forex trading utan risk. När jag var övertygad om att jag kunde hantera några små affärer utan att riskera för mycket valde jag ett levande minikonto med samma mäklare. Processen i sig är ganska enkel och allt är online. Jag deponerade lite pengar på kontot och började handla - och har gjort det ända sedan. Åh, de har också en lista över de bästa Forex-hanterade kontotjänsterna som låter dig investera i Forex-marknaden - även om du inte har någon vetskap om Forex. Allt du behöver göra är att lägga upp en liten del av marginalpengar i ditt konto och mäklaren tar hand om all handel och hantering av kontot för dig. Jag öppnade två konton - en där jag handlar själv med minikontot och en där mäklaren handlar och hanterar mini-kontot - som att sprida min risk. ForexSQ innehåller listor över de bästa mäklare och fördjupad information om Equity trading, CFD Trading, Binär Options trading, Spread Betting och förstås Forex trading. Webbplatsen innehåller recensioner och jämförelser mellan de olika mäklareförmedlingshusen så att du kan undersöka fördelarna och nackdelarna för varje innan du fattar ditt beslut om att anmäla sig till dem. I ett mutterskal är detta en komplett plats för lärande och handel - och jag har också rekommenderat det till dem som frågar mig. Min dotter tittade på mig i några sekunder och gick bort och lät mig undra på vad som hände här. Några minuter senare gick hon tillbaka in i rummet och sa, pappa, kan jag ge dig 50 av mina fickpengar varje månad - jag vill att du ska handla på ditt Forex-konto med det och tjäna mer för mig att njuta av. Jag satt där mållös när hon satt ett litet bunt noter framför mig och sa till att börja med. Jag räddade detta under det sista året från fickpengarna. Jag har inte kunnat sluta berätta för alla om det sedan dess. Och jag gjorde henne lite vinst från den första handeln som jag gjorde igår. Liksom pappa, som dotter - hon har också börjat samla valuta - förutom att hennes samling är för utgifter. Håll dig på affärsnyheterna med The Economic Times App. Hämta det NowForex News Data Källor: Mecklai Financial Services - 5 minuters fördröjda valuta spot data, EOD valutaterminer och futures data, rapporter, insättningsräntor. Oanda ndash Valuta Ställ EOD-data för Forex-omvandlare, kontinentbaserade valutadata och historisk prestanda. Alla tider stämplar speglar IST (Indian Standard Time). Genom att använda den här webbplatsen godkänner du användarvillkoren och sekretesspolicyen. Bläddra bland företag Bläddra bland ömsesidiga fonder Övriga tider Gruppnyheter Boende och underhållning Nätverk Hot på nätet Upphovsrätt 169 2017 Bennett, Coleman amp Co. Ltd. Alla rättigheter förbehållna. Ekonomisk kalender Den reala tidsplanen Ekonomisk kalender täcker ekonomiska händelser och indikatorer från hela världen värld. Den uppdateras automatiskt när nya data släpps. Den realtidsekonomiska kalendern ger endast allmän information och det är inte tänkt att vara en handelsguide. FXStreet förbinder sig att erbjuda det mest exakta innehållet, men på grund av den stora mängden data och det brett utbud av officiella källor kan FXStreet inte hållas ansvarig för eventuella felaktigheter som kan uppstå. Den realtidsekonomiska kalendern kan också ändras utan föregående meddelande. Ekonomisk indikatoranalys Ekonomisk indikatornyhet Vad vet du om valutakurser föredragna mäklare i din plats Vad är den ekonomiska kalendern FXStreetrsquos realtidsekonomiska kalender täcker ekonomiska händelser och indikatorer från hela världen med: 1000 händelser från 42 länder Automatiserad uppdatering när data Är släppt Nedräkning (tid kvar före utgåva) Anpassningsbar lokal tid Ljudmeddelande (kan stängas av) Mobilvennlig Historisk graf Relaterade nyheter och rapporter Filter (efter land, datum, händelsekategori, volatilitetspåverkan eller nyckelord) VARFÖR SKALL DU ANVÄNDA DET Itrsquos pålitlig. Du kan lita på det. Itrsquos den mest kompletta, korrekta och aktuella ekonomiska kalendern på Forex marknaden. Vi har ett engagerat team av ekonomer och journalister som uppdaterar alla data 24h om dagen, 5 dagar i veckan. Mäklare och marknadsförare erbjuder FXStreetrsquos kalender till sina kunder som ett verktyg för handel. Detta är ett bevis på att itrsquos är ett pålitligt, respekterat och allmänt använt verktyg. Om du är en grundläggande eller en nyhetshandlare, måste du handla Forex genom grundläggande analys. Du måste kontrollera hur ekonomier världen över gör baserat på deras makroekonomiska data (t. ex. BNP, sysselsättning, konsumtionsdata, inflationshellip), titta på Nära länderna i valutorna du handlar mest. Vår ekonomiska kalender är din följeslagare, en flik som alltid öppnas på din dator. Om du inte bryr dig om makroekonomi vid handel, är itrsquos fortfarande ett användbart verktyg Undvik dåliga överraskningar: du kan kontrollera när hög volatilitetsdata förväntas släppas för att bättre hantera dina affärer. HANDELSEKONOMISK HÄNDELSE: EXPERTS RÅD Stora nyheter händelser kan, och ofta gör, stora svängningar med en enda rörelse som går flera procent i en riktning. För att veta händelserna och släppa ut bättre och lära sig olika aspekter som kan påverka eller förbättra din handel samlade vi några av de bästa pedagogiska artiklarna, rapporterna och videoklippen om nyheter. Kolla på dem . Alla data visas i kronologisk ordning dividerat med dag. Utgivna data är markerade med ett fält () under kolumnen ldquotime leftrdquo. En ljusgrå horisontell linje visar dig var vi står för tillfället och under den raden går alla kommande data. Tid kvar innan nästa utgåva visas så att du snabbt förstår när det här kommer. När en ny data släpps uppdateras kalendersidan automatiskt så att du inte missar den. Om du vill kan du aktivera ett ljudmeddelande för alla utgåvor. En flaggikon indikerar landet för datautgivningen, och bredvid den, dess valuta. Så du kan snabbt skanna och se vilka valutor som kan påverkas idag eller under vissa specifika dagar. Förkortas som ldquoVol. rdquo i kalendern och avbildas som gulorangerade staplar, är volatiliteten en indikator på den förväntade effekten av en data på valutor. Ska en bar vara röd och länge, förväntas marknadsobservatörer att dessa data har stor sannolikhet för att flytta Forex marknaden. Ska denna streck vara gul och kort, ses sannolikheten så låg. I apelsin, frågar du bara mellan. För alla ekonomiska indikatorer hittar du föregående nummer: det är uppgifterna i dess senaste utgåva (frekvensen för datafrigöring är variabel: det kan vara förra månaden, sista trimesterhellip). För de flesta indikatorer lägger vi till ett konsensusnummer: det är en allmän överenskommelse med experter om resultatet av numret. När den faktiska data släpps visas itrsquos omedelbart till höger om volatilitetsindikatorn. Bättre eller sämre än väntat Om vi ​​hade ett konsensus publicerat kommer det antingen i grönt (det betyder att data är bättre än väntat) eller i rött (sämre än förväntat). Du kanske vill fokusera på någon typ av data och ignorera resten: mindre ljud betyder mer effektivitet. Klicka på knappen längst upp i kalendern. Du kan skriva ett nyckelord eller välja länder, datumintervall, händelsekategorier eller volatilitetsgrader. Klicka sedan på ldquoFilter Resultsrdquo-knappen. Om du alltid behöver se samma data när du kommer till vår kalender kan du spara dina inställningar för nästa besök. Vi sa effektivitet, höger hellip HUR MER INFO OM DATA Vi har mer att ge dig bara de uppgifter du ser på första anblick. Om du klickar på händelsens namn, kommer det att distribuera ett mellanslag med mer information: Definition av händelsen (vad den är, vilken släpper den, vad det betyder för currencyhellip) Länk till officiell rapport (när en data har släppts) Länk till lands - och datasidan (där du kommer att se en historia av de data som du kan lägga på ett diagram och jämföra med andra data)

No comments:

Post a Comment