Thursday 31 August 2017

Råvaruhandels Option Dodd-Frank-


DODD-FRANK DODD-FRANK Dodd-Frank Act har breda och djupa konsekvenser som berör alla hörn av finansiella tjänster och flera andra branscher. Den här webbplatsen, utvecklad och underhållen av advokater på Stinson Leonard Street, är avsedd för att göra känslan av denna komplexa lagstiftning och hjälpa företag att förstå hur det kommer att påverka dem specifikt. Våra Bloggers Dodd-Frank av Nate Endrud 30 september 2013 CFTC Division of Market Oversight offentliggjorde idag ett svar på vanliga frågor om råvaruprodukter, inklusive rapporteringsskyldigheter avseende handelsalternativ. Svaret klargjorde några viktiga frågor och upprepade andra. Nedan följer några av höjdpunkterna, med siffror som motsvarar dem i CFTCs svar. 3. Som en uppfriskning för att kvalificera som ett handelsalternativ (som är föremål för lägre regleringsbörda än andra alternativ eller swappar) måste ett råvarualternativ innefatta en fysisk vara och uppfylla tre villkor: (1) alternativet erbjuds av antingen en kvalificerad kontraktsdeltagare (generellt sett en finansiellt sofistikerad enhet) eller en kommersiell deltagare (en producent, processor, kommersiell användare eller handlare, den underliggande fysiska varan) (2) erbjuds en kommersiell deltagare och (3) Alternativet är avsett att vara fysiskt avgjort så att alternativet, om det utövas, skulle leda till försäljning av en befriad eller jordbruksvara för omedelbar eller uppskjuten leverans eller leverans. 6. Enligt CFTC: s Trade Option No Action Letter. Icke-swap DealerMajor Swap Participants (Non-SDMSP) är effektivt befriade från att någonsin behöva rapportera handelsalternativ på transaktion per transaktion enligt del 45 i CFTC: s swap rapporteringsregler, förutsatt att de: (1) rapporterar alla orapporterade Handelsoptioner (dvs. de handelsmöjligheter där båda motparterna är icke-SDMSP) genom en årlig formulär TO-arkivering och (2) anmäler DMO via ett email till TOreportingreliefcftc. gov senast 30 dagar efter att ha ingått handelsalternativ som har ett aggregat Nominellt värde över 1 miljard i vilket kalenderår som helst. Den praktiska effekten av detta kommer sannolikt att handelsalternativ där minst en motpart är en SDMSP kommer att rapporteras av den rapporterande SDMSP enligt del 45, medan handelsalternativ där båda motparterna är icke-SDMSP rapporteras av båda motparterna på Form TO. 8. Form TO, formuläret för rapportering av annars orapporterade handelsalternativ, ska fyllas i och skickas via kommissionens webbaserade inlämningsformulär på forms. cftc. govlayoutsTradeOptionsTradeOptions. aspx. Blanketten måste lämnas in senast den 1 mars för det föregående kalenderåret (t. ex. 1 mars 2014 för kalenderåret 2013). 9. Kravet på rapportering till form utlöses genom att ingå orapporterade handelsalternativ under kalenderåret. Värdet som rapporterats på formuläret är dock värdet av optioner som utnyttjas under kalenderåret. 13. Den första formuläret till arkivering som täcker kalenderåret 2013 bör innehålla endast orapporterade handelsoptioner som ingåtts den 10 april 2013. Optioner och swappar som ingåtts före det datumet anses vara historiska och rapportering av historiska handelsalternativ var inte Som avses i CFTCs föreskrifter. 16. Affärsmöjligheter omfattas av del 151 krav på ställningsgränser (vilka krav har blivit lediga genom domstolsbeslut, överklagande). Placeringsgränser gäller emellertid inte för kvalificerade säkringspositioner och gäller vidare endast för swappar eller terminkontrakt kopplade till ett av 28 refererade kontrakt (med avseende på energikontrakt, NYMEXs Henry Hub Natural Gas, Ljussötande råolja, NY Harbor Gasoline Blendstock, och NY Harbor Uppvärmning oljekontrakt). Kontrollera ofta dodd-franken för uppdaterad information om JOBS-lagen, Dodd-Frank-lagen och andra viktiga värdepapperslagar. Dodd-Frank-lagen I efterdyningarna av finanskrisen 2008 har Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act av 2010 (Dodd-Frank Act) förbättrade CFTCrsquos regleringsmyndighet att övervaka marknaden för mer än 400 biljoner swaps. Regelskrivning Som ett resultat av Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act. CFTC har skrivit regler för att reglera swaps marknaden. Se information nedan om områden som CFTC tog upp i sin regelskrivning. Se även förslag till regler och slutgiltiga regler som hittills utfärdats av kommissionen. Externa möten CFTC är engagerad i insyn i regelverket. Information om alla möten som ordföranden och kommissionens personal har med externa organisationer om genomförandet av Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act kommer att offentliggöras. Mötet i mötena, deltagarna, sammanfattningarna av mötena och material som presenteras för CFTC publiceras här. Rapporter och studier Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act krävde CFTC att genomföra ett antal studier och rapporter om en rad olika frågor som påverkar derivatmarknaden. Information om dessa rapporter och studier kommer att publiceras när den blir tillgänglig. Text av H. R. 4173: Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act Ladda ner PDF-dokumentet eller se texten på THOMAS Swaps regulation Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act ger omfattande reformer för reglering av swaps. Dessa produkter, som inte tidigare reglerats i USA, var i centrum för 2008 års finansiella kris. Den historiska Dodd-Frank-propositionen bemyndigar CFTC till att: Reglera swap-återförsäljare Förteckning över tillsynsregistrerade swap-återförsäljare Swap-återförsäljare kommer att vara föremål för kapital - och marginalkrav för att sänka risken i systemet. Återförsäljare kommer att behöva uppfylla starka affärsstandarder för att minska risken och främja marknadsintegritet. Återförsäljare kommer att behöva uppfylla registerkrav och rapporteringskrav så att tillsynsmyndigheterna kan polisera marknaderna. Öka öppenheten och förbättra prissättningen på derivatmarknaden I stället för att handla utanför allmänheten, krävs standardiserade derivat för handel med reglerade börser eller byte av genomförandeanläggningar. Transparent handel med swappar ökar konkurrensen och ger bättre prissättning till marknaden. Detta kommer att sänka kostnaderna för företag och konsumenter. Lägre risk för amerikanska offentliga standardiserade derivat kommer att flyttas till centrala clearinghus för att sänka risken i det finansiella systemet. Clearinghouses fungerar som mellanhänder mellan två parter i en transaktion och tar risken för att en motpart kan förfoga över sina skyldigheter. Clearinghouses har sänkt risken på terminsmarknaden sedan 1890-talet. Dodd-Frank-propositionen ger denna viktiga marknadsinnovation till swaps marketplacemodity. Alternativ Kommissionen har utfärdat slutliga och interimistiska slutregler för att genomföra Dodd-Frank Wall Street Reform och Consumer Protection Act En lista över föreslagna, slutliga och interimistiska regler för detta ämne, tillsammans med andra relaterade Federal Register-meddelanden, finns nedan. Ytterligare information om råvaruprodukter finns nedan, inklusive faktablad för varje föreslagen slutlig och slutlig slutregel samt detaljer om möten mellan CFTC-personal och externa parter. Relaterade Federal Register Releases Ytterligare informationFinansiella tjänster: Förordning i morgon Förenta staterna Förlusten av CFTC-formuläret TO för handelsvarualternativ Den 7 maj 2015 publicerade CFTC i federalregistret ett förslag om att eliminera det udda, men ändå tunga formuläret TO, vilket för De senaste två åren har krävts att derivat slutanvändare rapporterar viss information till CFTC angående deras handel med råvaruhandel. Om förslaget antas som slutligt efter slutet av kommentarperioden den 8 juni, kommer få att sörja över formuläret TO. Formulärens historia till Dodd-Frank Act definierade byte för att inkludera en put, call, cap, floor, collar eller liknande alternativ av något slag. Trots industrins argument att fysiska leveransalternativ inte var avsedda att regleras som swappar, drog CFTC slutsatsen att fysiska råvaruprodukter kan falla inom Dodd-Frank swap-definitionen. För att undvika omfattande och förmodligen oanvändbar reglering av fysiska råvarukontrakt befriade CFTC vissa råvaruprodukter, nämligen de som kvalificerar som handelsalternativ från de flesta Dodd-Frank-krav. Enligt interims slutlig regel 32.3. För att kvalificera sig som handelsalternativ måste ett råvarualternativ uppfylla vissa villkor och erbjudande villkor, och måste även, om det utövas, vara avsett att vara fysiskt avgjort så att den resulterande försäljningen skulle vara en spot - eller framåtriktad transaktion. Regel 32.3 var ett försök till regel lite, eftersom det undantar handelsalternativ från de flesta, men inte alla, byta krav som annars skulle gälla för dem genom att de definieras som swappar. Ett krav som CFTC behöll för handelsalternativ var att rapportera. Men det var en ganska bysantinsk rapporteringsordning. I det typiska scenariot redovisas handelsoptioner enligt regel 32.3 (som senare ändrat genom brev nr 13-08 av personal utan handling): i) Om en av optionsmodparna är en byteshandel eller en stor bytesdeltagare (MSP) , måste swap-återförsäljaren eller MSP anmäla handelsalternativet till ett swap-datalager (SDR), precis som de rapporterar alla sina andra swappar (nämligen CFTCs del 45 swap rapporteringsregler) och ii) om båda optionsmodparna är slut - Användare (dvs. icke-swapp dealersMSPs), måste båda slutanvändarna lämna ett årligt formulär TO i stället för del 45 rapportering. Odditeterna i Form TO Form TO var en udda form direkt från början. Även om det krävs att det lämnas in för ett kalenderår där en slutanvändare går in i ett handelsalternativ med en medanvändare, handlar de handelsalternativsdata som Form TO önskar om slutanvändarnas utövande av handelsalternativ under det kalenderår. Om en slutanvändare inte går in i några handelsalternativ med andra slutanvändare under året är det således inte nödvändigt att fylla i ett formulär TO även om det utövar ett stort antal handelsalternativ under samma år. Omvänt, om en slutanvändare träder in i ett handelsalternativ med en annan slutanvändare under året måste den ange ett formulär till det som saknar information om det inte utövar några handelsalternativ under samma år. Ändå såg CFTC Form TO som ett boende för slutanvändare som motsatte sig att tillämpa del 45 swap rapporteringsregler till handelsalternativ. Form TO kräver trots allt att endast de aggregerade teoretiska värdena för handelsalternativ som utövas under ett givet kalenderår (om någon) ska rapporteras, medan del 45 skulle kräva rapportering av betydande detaljer avseende datum, tid, partier etc. i handel alternativ. Vad CFTC inte uppskattade vid den tidpunkten var emellertid den börda som Form TO-ställen på slutanvändare krävde att filen skulle läggas. I sitt nyligen föreslagna förslag om att eliminera From TO noterade CFTC de kommentarer som den mottagit och förklarar att eftersom handelsalternativ är fysiska leveransinstrument är de system och processer som många slutanvändare använder för att skapa, lagra och spåra sina handelsmöjligheter separata och skiljer sig från deras finansiella system, och är vanligtvis inte konstruerade för att spåra vilken information som krävs av formuläret TO. Förslaget att eliminera formuläret till CFTC: s senaste förslag skulle göra formuläret TO ur sin elände och elände hos slutanvändare som är skyldiga att spåra den information som behövs för att lämna in den. Förslaget skulle eliminera Form TO i sin helhet 8212 Det finns inga omständigheter där det fortfarande skulle krävas. Inte heller skulle slutanvändare vara skyldiga att rapportera handelsalternativ enligt del 45 swap rapporteringsregler. Dessutom föreskrivs i förslaget att: Slutanvändare skulle anmäla CFTC via e-post senast 30 dagar efter att ha ingått handelsalternativ (oavsett om de rapporteras till en SDR) med ett aggregerat teoretiskt värde som är större än 1 Miljarder under ett kalenderår (värderas när handelsalternativet ingås, inte när det utövas) alternativt kan de meddela ett meddelande om e-post som de rimligen förväntar sig att göra (de skulle inte behöva visa om det faktiskt inträffar) värdet skulle beräknas genom att multiplicera den maximala kvantiteten uttryckt i alternativet till kontraktspriset, vilket för indexprisoptioner mäts med marknadspriset vid genomförandet för icke-likvida indexpunkter kan det vara komplicerat och därmed parter som ligger nära tröskelvärdet skulle sannolikt besluta att meddela CFTC förhandsanmälan för att undvika komplexa beräkningar. De befintliga registreringskraven som gäller för handelsalternativen skulle fortfarande gälla Slutanvändning rs måste ha ett LEI-nummer, men de behöver inte ett unikt byte identifierare (USI) eller en unik produktidentifierare (UPI) för handelsalternativ CFTCs tillsynsmyndigheter, inklusive dess befintliga regler mot marknadsmanipulation, skulle fortsätta Att ansöka om handelsmöjligheter och Frågan om huruvida handelsalternativ är föremål för spekulativa ställningsgränser kommer att behandlas senare i CFTC: s separata ställningsgränser. I ett stödjande uttalande noterade CFTC: s ordförande Timothy Massad att detta förslag om att eliminera Form TO är en del av hans åtagande att finjustera våra regler så att kommersiella företag kan fortsätta att bedriva sin dagliga verksamhet effektivt och se till att det nya regelverket för swappar innebär inte oavsiktliga konsekvenser eller bördor för kommersiella slutanvändare. Eliminerande formulär TO skulle gå långt mot att fokusera CFTC på orsakerna till finanskrisen och bort från den överdrivna betoningen på kommersiella företag som ofta var offer. Vår blogg, Finansiella tjänster: Förordning i morgon erbjuder en lämplig resurs för dem som håller reda på den växande och alltmer komplexa globala finansiella tjänstes regelverket. Den rapporterar om regelverkets utveckling av finansiella tjänster och ger insikter och kommentarer över Afrika, Asien, Australien, Kanada, Europa och USA. Vi täcker ett brett spektrum av reguljära frågor inom finansiella tjänster, inklusive bank - och kapitaltäckningsreglering, clearing och avveckling, penningtvätt, försäkring, reglering och efterlevnad av detaljhandel och partihandel samt värdepappersreglering. Förbli uppkopplad

No comments:

Post a Comment